Tuesday, August 25, 2009

Welcome! My Hornbill Friend...您好的,我犀鳥之鄉的朋友

Like the late Martin Luther King, he had envisioned for his fellow American- African community in 1960s, he literally began his vision with "I have a dream..."

Likewise for Sarawak, I believe all the Sarawakian have a dream to fulfill and to turn this hornbill land, once a sleepy hollow and with a "back- water" image, into a fully developed society with a post- industrial economy by the year 2020.

As a beginner in blogging, hoping that my Sarawak pals will joint us for a better Kenyalang Land.

誠如著名的美國黑人 領袖馬汀路德金一般,他 在為美國黑人進行人權權 益鬥爭的征途中,是以一 句:「我有個夢想... 」作為他千里之行的啟步 點。

一如砂拉越 ,我同樣的有個夢想,即是將這個昔日、或許如今仍然是許多國人"窮山惡水"之地 ,能夠藉著你我共同的力量,朝著發展蓬勃的新興州屬方向走下去,成為一 個現代化、先進,人民安 居樂業,欣欣向榮的工業犀鳥之鄉。

我希望砂拉越的友人們都能互相連繫,加入,讓我們的砂拉越因為有夢而美麗!

No comments:

Post a Comment